TOP manažment
Angažovanosť je tá zložka firemnej kultúry a stratégie, ktorá rozhodne o tom, či sa pri dosahovaní cieľov nadriete alebo si úspech naplno užijete, a v čase krízy, či ju iba prežijete alebo ju budete vedieť zužitkovať a vyťažiť z nej rastový potenciál.
TOP manažment vytvára svojím ne/konaním kultúru vo firme, ovplyvňuje vnímanie noriem a štandardov a nastavuje očakávania u zamestnancov. Preto je kľúčové, aby boli vrcholoví manažéri sami angažovaní, ak chcú vo firme pracovať s angažovanými zamestnancami. Vo výsledku prináša angažovanosť prirodzený rozvoj a napredovanie iniciované zo všetkých úrovní a manažment sa tak môže venovať koncepčnému vedeniu a rozvoju stratégie.
Prvky angažovaných firiem na úrovni TOP manažmentu
- zladenie vrcholových manažérov medzi sebou navzájom (vízia, komunikácia, priority…)
- konzistentnosť a autentickosť v konaní
- transformácia vízie a stratégie do jasných a zrozumiteľných cieľov
- podpora kreativity a dôvery
- záujem o zamestnancov a ich názory (dostupnosť TOP manažmentu pre zamestnancov)
Riadiaci pracovník
Výzva angažovaného riadiaceho pracovníka je v troch úrovniach:
1. pracovať na svojom vlastnom rozvoji tak, aby bol inšpiráciou a lídrom pre svoj tím a spolupracovníkov,
2. rozvíjať a inšpirovať členov svojho tímu, tak, aby naplnili svoje individuálne, ako aj tímové ciele,
3. vytvárať prostredie, ktoré umožní dosahovanie maximálneho potenciálu jednotlivcov a tímov.
Napĺňanie všetkých troch zložiek tvorí obraz, ktorí hovorí o kompetentnosti, odbornosti a o tom, či je nasledovaniahodný. Vlastnou angažovanosťou dokáže líder podnietiť iskru angažovanosti v ostatných a tým zmeniť namáhavé, úmorné a nudné zamestnanie na obohacujúce a zmysluplné povolanie.
HR
Nezanedbateľnou rolou v procese vytvárania angažovanosti vo firme je rola pracovníkov ľudských zdrojov. Často krát sú pracovníci HR prví, ktorí prinášajú tému angažovanosti do firiem, v roli sprostredkovateľa, vyzývateľa a zrkadla pre operatívne a ostatné podporné zložky vo firme. Uvedomujúc si , že angažovanosť je cestou k úspechu firmy a kvalite života jej zamestnancov postupnými krokmi a aktivitami ovplyvňujú prostredie firmy.